Härjegårdar satsar på tillval!



Härjegårdar satsar på tillval! En helt ny satsning som lanseras från och med december 2020 kan vi erbjuda dig en rad tillval till din lägenhet, om du är boende i Hede eller Funäsdalen.

Vad innebär tillval då? Jo, det innebär att du som hyresgäst har en möjlighet att påverka standarden i din lägenhet då du med tillval kan beställa till exempel en diskmaskin, tvättmaskin eller nya köksluckor. Du som hyresgäst bestämmer vilken eller vilka tillval du önskar göra i din lägenhet. Ett tillval höjer standarden i lägenheten, därför blir det en hyreshöjning enligt fastställd kostnad. Den kostnaden läggs på din ordinarie hyra som ett tillägg från och med att vi installerat tillvalet. Tillägget är permanent och tillhör lägenheten och stannar därför i lägenheten om du flyttar, eller om det finns ett tillval redan i den lägenhet som du väljer att flytta in i.

Det här är de olika tillvalen som kan du välja på:

-Köksförnyelse som består av nya skåpstommar och luckor, diskbänk, blandare, stänkskydd och bänkbelysning

-Diskmaskin

-Tvättmaskin

-Torktumlare

-Dörröga

-Säkerhetsdörr

-Eluttag, inomhus

-RJ45 uttag


Vad ingår i priset? I priset ingår installation, produktens kostnad och service för normalt slitage. I de lägenheter där det redan är förberett för diskmaskin, tvättmaskin eller torktumlare är kostnaden exklusive installation.

Priserna för tillvalen hittar du här: För att göra en beställning fyller du i blanketten Tillvalsbeställning som finns att skriva ut r; Blankett för tillvalsbeställnig i pdf (pdf, 135.1 kB) Du kan även hämta en på lokalkontoret i Hede eller ringa Härjegårdar så skickas en blankett per post. När du fyllt i blanketten så skriver du/ni under och skickar in. Våra krav är att ditt hyreskontrakt har börjat gälla, att du har ett förstahandskontrakt på lägenheten, sköter dina hyresinbetalningar och inte har några registrerade störningar. Efter att vi fått din beställning kan vi behöva stämma av om just ditt önskemål fungerar i din lägenhet. Vi reserverar oss för att alla tillval tyvärr inte går att genomföra i samtliga lägenheter. När tillvalsbeställningen är behandlad får du ett beslut från Härjegårdar. I dagsläget är det svårt att uttala sig om hanteringstiderna då vi inte vet omfattningen av volymerna ännu. Hanteringstiderna kan också komma att påverkas av hur situationen ser ut hos våra entreprenörer. Men målsättningen är att det inte ska ta mer än max tre månader från beställning tills att tillvalet är installerat. Tillvalen tillhör lägenheten och det är du som bor i lägenheten som ansvarar för att produkterna du valt vårdas och sköts som de ska. Går något tillval sönder är det en vanlig felanmälan som behöver göras. Tillval är något som är frivilligt och höjer standarden i lägenheten och hyran. Underhåll är något som fastighetsvärden beslutar om och görs vid behov för att återställa funktionen i lägenheten, underhåll höjer inte hyran och hanteras av Härjegårdar.


Text: hämtat från Härjegårdars hemsida

Bild: Wix/Hedeinfo

TIDIGARE

INLÄGG 

Adress:

Hedeinfo

Olivia Söderlund

Långå Bränna 451

840 93 Hede​

bankgiro: 5414-1650

Swish: 1234 853 495

Innehar F-skatt

HEDEINFO

BRÄNNA DESIGN, EVENT & KONSULT

redaktion.hedeinfo@gmail.com

070-73 79 740

  • Instagram
  • Facebook Social Ikon